Ta kontakt med Pareto Securities AB
Ta kontakt med oss om du har frågor om våra tjänster eller vill ha ett samarbete med oss.
Kundservice | ||
Mäklarbord och Electronic Trading | ||
Reception |
Pareto Securities AB
Berzelii Park 9
Postbox 7415
103 91 Stockholm
Klicka här för kontaktinformation till övriga Pareto Securitites kontor.
International website: www.paretosec.com
Har du frågor och vill komma i kontakt med oss?
Ett dedikerat team av aktiemäklare med lång erfarenhet av handel och trading ger dig snabb och professionell hjälp. Vi kan hjälpa till med både tekniska och marknadsrelaterade frågor.
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig för ett samtal om vad vi kan erbjuda dig som investerare.
Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår sekretesspolicy.
Intresserad av att jobba hos oss?
Pareto Securities är ett kunskapsbaserat företag där våra medarbetare är centrala i allt vi gör. Vi söker ständigt efter nya kollegor med tankesätt och motivation att bli en del av teamet och bidra till laget. Vårt företag har byggts upp av unga talanger under flera decennier, där fokus ligger på att ge nya kollegor ansvar och möjligheter från dag ett.
Pareto Securities önskar att komma i kontakt med både unga akademiker och erfarna kandidater som har en god analytisk och kommunikativ förmåga, som är resultatorienterade och drivs av hård konkurrens. Att vara mäklare, analytiker eller investmentbanker innebär också att du har den högsta graden av integritet.
Klagomål
Vi strävar ständigt efter att förbättra vår service och gör allt vi kan för att du som kund ska bli nöjd. Vi tar gladeligen emot feedback från dig som tycker att något inte har gått rätt till. Du bör i första hand kontakta Client Service, mäklaren eller annan avdelning som du har varit i kontakt med där missnöjet har uppstått. Vid fortsatt missnöje kan du därefter kontakta vår klagomålsansvarig för att framföra ditt klagomål. Vår målsättning är att varje klagomål ska besvaras skriftligen inom 14 dagar. Du har alltid rätt att erhålla en motivering.
Klagomålsansvarig
Om du har ett klagomål som du vill framföra kontaktar du vår klagomålsansvarig, Sebastian Frizzo, via PSCompliancestockholm@paretosec.com.
Du kan också skicka ditt klagomål till:
Pareto Securities AB
Att: Klagomålsansvarig Sebastian Frizzo
Box 7415
103 91 Stockholm
Om du fortfarande inte är nöjd
Om du efter kontakt med klagomålsansvarig fortfarande känner att du inte är nöjd kan du vända dig till någon eller några av följande oberoende instanser:
- Allmänna reklamationsnämnden (ARN): ARN, Box 174, 101 23 Stockholm. Telefonnummer: 08 508 860 00. www.arn.se
- Konsumenternas.se: Konsumenternas.se är ett samarbete mellan Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå. Deras uppdrag är att hjälpa dig som konsument med frågor om bank och finans, försäkringar och pension. Telefonnummer: 0200 22 58 00. www.konsumenternas.se
- Konsumentverket: Konsumentverket arbetar med tillsyn, kontroller, information, vägledning, kunskapsbyggande, omvärldsbevakning och internationella frågor för att konsumenter ska kunna göra medvetna val och inte råka illa ut när de köper varor eller tjänster. www.konsumentverket.se
- Allmän domstol: Ett ärende kan bli föremål för rättslig prövning via allmän domstol. En stämningsansökan bör alltid ses som en sista utväg. I sådant fall rekommenderas du först att anlita ett juridiskt ombud (lämpligen en advokat) som kan bedömma fallet och dina utsikter att nå framgång i tvisten. Det är även lämpligt att undersöka om du har någon försäkring som täcker ersättning för advokatkostnader eller om du är berättigad till s.k. allmän rättslig hjälp. www.domstol.se
Visselblåsning
Pareto Securities förespråkar god regelefterlevnadskultur och vi är angelägna om att säkerställa en säker, hälsosam och rättsenlig miljö inom all affärsverksamhet och i våra kontorslokaler. Vi uppmuntrar alla våra anställda, affärspartners och andra intressenter att rapportera olagliga, oetiska eller andra oacceptabla förehavanden relaterade till vår verksamhet.
Paretos visselblåsarkanal är ett verktyg som möjliggör för att lämna in information om misstänkt(a) brott mot svensk lag och/eller EU/EES-lagstiftning, Paretos interna regelverk, eller andra frågor av allvarlig karaktär som påverkar Pareto Securities-gruppen.
Du kan läsa mer om visselblåsarkanalen och göra en anmälan via denna länk.
Observera att visselblåsarkanalen inte bör användas för att rapportera kundklagomål eller allmänna åsikter/missnöjesyttringar om Pareto Securities verksamhet. Se separat information om Paretos klagomålshantering ovan.