Gå til innholdet

Kontakta Pareto Securities AB

Pareto Securities AB
Berzelii Park 9
Postbox 7415
103 91 Stockholm

Skicka e-post till Pareto Securities 

Pareto Stockholm Växel 08-402 50 00
Onlinemäklare 08-402 52 10
Mäklarbord Aktier 08-402 52 20
Mäklarbord Obligationer 08-402 52 30
Client Service 08-402 51 70

 

 

Vi som jobbar med Online Trading

<!--@Item.Artikkel_AltTekst-->

Pavas Mehra

Equity Sales

<!--@Item.Artikkel_AltTekst-->

Olof Raneke

Equity Sales

<!--@Item.Artikkel_AltTekst-->

Andreas Reideborn

Equity Sales

Klagomål

Vi strävar ständigt efter att förbättra vår service och gör allt vi kan för att du som kund ska bli nöjd. Vi tar gladeligen emot feedback från dig som tycker att något inte har gått rätt till. Du bör i första hand kontakta Client Service, mäklaren eller annan avdelning som du har varit i kontakt med där missnöjet har uppstått. Vid fortsatt missnöje kan du därefter kontakta vår klagomålsansvarig för att framföra ditt klagomål. Vår målsättning är att varje klagomål ska besvaras skriftligen inom 14 dagar. Du har alltid rätt att erhålla en motivering.


Klagomålsansvarig

Om du har ett klagomål som du vill framföra kontaktar du vår klagomålsansvarig, Sebastian Frizzo, via PSCompliancestockholm@paretosec.com.

Du kan också skicka ditt klagomål till:
Pareto Securities AB
Att: Klagomålsansvarig Sebastian Frizzo
Box 7415
103 91 Stockholm

Om du fortfarande inte är nöjd

Om du efter kontakt med klagomålsansvarig fortfarande känner att du inte är nöjd kan du vända dig till någon eller några av följande oberoende instanser: 

  • Allmänna reklamationsnämnden (ARN): ARN, Box 174, 101 23 Stockholm. Telefonnummer: 08 508 860 00. www.arn.se
  • Konsumenternas.se: Konsumenternas.se är ett samarbete mellan Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå. Deras uppdrag är att hjälpa dig som konsument med frågor om bank och finans, försäkringar och pension. Telefonnummer: 0200 22 58 00. www.konsumenternas.se
  • Konsumentverket: Konsumentverket arbetar med tillsyn, kontroller, information, vägledning, kunskapsbyggande, omvärldsbevakning och internationella frågor för att konsumenter ska kunna göra medvetna val och inte råka illa ut när de köper varor eller tjänster. www.konsumentverket.se
  • Allmän domstol: Ett ärende kan bli föremål för rättslig prövning via allmän domstol. En stämningsansökan bör alltid ses som en sista utväg. I sådant fall rekommenderas du först att anlita ett juridiskt ombud (lämpligen en advokat) som kan bedömma fallet och dina utsikter att nå framgång i tvisten. Det är även lämpligt att undersöka om du har någon försäkring som täcker ersättning för advokatkostnader eller om du är berättigad till s.k. allmän rättslig hjälp. www.domstol.se

 

.

Registrera dig till vårt nyhetsbrev